Iniciat l’any 2012, aquest espai sorgeix amb la voluntat d’establir-se com un recurs adreçat a persones amb Discapacitat intel·lectual, principalment intel·ligència límit, que s’ha anat consolidant com a recurs necessari, a través de l’ocupabilitat, l’educació i la promoció continuades de les persones beneficiàries.

Ofereix atenció durant 6 dies a la setmana, a través d’activitats educatives, d’oci i temps lliure. La finalitat principal de l’Espai és el de promoure l’autonomia personal, la participació, l’intercanvi social, i facilitar al mateix temps la integració laboral de les persones amb diagnòstic d’intel·ligència límit.

La Fundació Privada Can Gelabert, i l’entitat social AcidH, creen aquest centre per donar un espai de convivència a les persones amb discapacitat intel·lectual que no poden accedir al món laboral o ho tenen molt difícil.

Aquest col·lectiu té difícil la integració en el món laboral i té molt temps lliure. L’Espai Social els ofereix l’oportunitat de desenvolupar-se en un espai adaptat a les seves necessitats que alhora permet l’aprenentatge de diverses habilitats.

Per aconseguir-o es posa a l’abast dels socis un centre en el qual tenen la possibilitat d’acudir matí i tarda per realitzar tallers adaptats a les seves necessitats i interessos, així com utilitzar espais adaptats pel temps de lleure com la sala d’ordinadors, biblioteca, sala d’estar, zona de jocs de taula i d’activitats físiques.